Het inplannen van sociale media is tegenwoordig super handig en makkelijk te doen. Je kan post inplannen op de tijden dat jouw volgers online zijn en er voor zorgen dat je consistent berichten blijft plaatsen.

- Later
Deze tool gebruik ik voornamelijk voor het inplannen van post op Instagram. Er is een super gebruiksvriendelijke app die je op je mobiel kan gebruiken, waardoor het nog makkelijker is om post in te plannen. Je kan deze app ook gebruiken voor onder andere Twitter, Facebook en Pinterest.
Je kan er voor kiezen om het geautomatiseerd te posten of een notificatie te ontvangen zodat het geplaatst kan worden.
In de gratis versie van deze tool krijg je 30 post per profiel per maand om in te plannen. Je kan deze voor één persoon gebruiken. De betaalde versies van deze tool starten vanaf $12,50 per maand. - Buffer
Is te gebruiken voor Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest en Linkedin. Zelf gebruik ik deze tool voor het inplannen van post op Linkedin. Het is heel gebruiksvriendelijk en post kunnen makkelijk en snel aangepast worden. Je kan 10 post vooruit plannen in de gratis versie voor drie sociale media accounts. Dat is in vergelijking met Later wel minder. Je kan wel veel meer informatie uit Buffer halen, hier zitten wel veel kosten aan verbonden. - Facebook Business Suite
Als je een zakelijke Facebookpagina hebt en deze ook hebt gekoppeld met je Instagram, kan je makkelijk tegelijk post inplannen via deze tool. Je hoeft hiervoor geen aparte app te gebruiken, maar is te vinden via Publicatie tools, gepubliceerde berichten daar vind je de Business Suite. Het nadeel hiervan is dat je geplande berichten niet aan kan passen, deze moet je opnieuw inplannen en handmatig aanpassen. In de business suite kan je wel de statistieken zien zoals: het bereik van de post en het aantal likes.
Voor je sociale media accounts blijft het belangrijk om de statistieken te monitoren. Zo zie je snel wat werkt en zorg je voor interactie met je volgers. Probeer deze tools eens uit en kijk welke het beste past.